دکتر عبدالله هادی‌وینچه پژوهشگر برتر و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان در فهرست دو درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفت.
عبدالله هادی‌وینچه در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا با اشاره به قرارگرفتن نام خود در فهرست دو درصد دانشمندان برتر جهان درباره دلایل این انتخاب اظهار کرد: از همه کسانی که در این موفقیت بنده نقش داشتند به‌ویژه همسر و فرزندانم و همچنین استادان دانشگاهی به‌ویژه مرحوم غلامرضا جهانشاهلو تشکر می‌کنم.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان که نامش در فهرست دو درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفته است، گفت: دانشجویان برای رسیدن به موفقیت علمی باید تصمیم بگیرند که چه هدفی دارند و براساس آن هدف برنامه‌ریزی کنند و نقشه راه داشته باشند.
عبدالله هادی‌وینچه در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا با اشاره به قرارگرفتن نام خود در فهرست دو درصد دانشمندان برتر جهان درباره دلایل این انتخاب اظهار کرد: از همه کسانی که در این موفقیت بنده نقش داشتند به‌ویژه همسر و فرزندانم و همچنین استادان دانشگاهی به‌ویژه مرحوم غلامرضا جهانشاهلو تشکر می‌کنم.

وی افزود: در این فهرست داوران سابقه افرادی را بررسی کرده‌اند که تعداد ارجاعات به مقالات آنها قابل توجه بوده و وقتی میزان ارجاع به مقاله‌ها بالا برود، به این معنی است که مقاله‌ای که آن شخص منتشر کرده مقاله تأثیرگذاری در علم و در آن حیطه و موضوع تخصصی بوده است.

عضو هیئت علمی تمام‌وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) ادامه داد: ملاک داوران تا جایی که اطلاع دارم، پایگاه اسکوپوس (Scopus) بوده که این پایگاه متعلق به انتشارات الزویر (Elsevier) است و حدود 60 هزار مجله علمی را پوشش می‌دهد.

هادی‌ اضافه کرد: در این ملاک، گزینش‌کنندگان دو دسته‌بندی داشته‌اند، یک دسته بررسی مقالات کل دوره پژوهش محققان بود و یک دسته هم بررسی مقالات محققان در یک‌سال گذشته و داوران محققان را بر این اساس دسته‌بندی کرده‌اند که نام بنده در فهرست افرادی بوده که مقالات کل دوره پژوهشی‌شان بررسی شده بود.

وی توضیح داد: تخصص بنده ریاضی کاربردی است و بین‌رشته‌ای و در حوزه‌های مختلف به‌ویژه گرایش تحقیق در عملیات کار می‌کنم و از الگوریتم‌های ابتکاری گرفته تا هوش مصنوعی و تحلیل بهره‌وری و کاربردهای مدل‌های ریاضی در مسائل مهندسی و ... تحقیق و پژوهش دارم.

این پژوهشگر بیان کرد: علاوه‌بر این چون رشته ریاضی کاربردی بسیار گسترده است، می‌توان در حوزه‌های بهداشت، بانکداری، اقتصاد و ... هم کار کرد که بنده هم در برخی از این حوزه‌ها کار می‌کنم و فعالیت‌های پژوهشی انجام می‌دهم.

کسب عنوان پژوهشگر برتر در استان اصفهان در جشنواره پژوهشی

هادی در مورد موفقیت‌ها و افتخارات خود عنوان کرد: چند تا از مقالاتم در نشریات مختلف به‌ویژه در الزویر و ... به‌عنوان مقالات داغ (Hot paper) انتخاب شده‌اند، همچنین چند دوره به‌عنوان پژوهشگر نمونه استان اصفهان انتخاب شده‌ام که هرسال استانداری اصفهان در هفته پژوهش، جشنواره پژوهشی برگزار می‌کند و در آن از پژوهشگران در حوزه‌های مختلف در دانشگاه‌های استان اصفهان تجلیل می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: چند بار هم به‌عنوان پژوهشگر نمونه منطقه 4 دانشگاه آزاد اسلامی و پژوهشگر نمونه بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و چند دوره متوالی هم به‌عنوان پژوهشگر نمونه واحد اصفهان انتخاب شده‌ام.

عضو هیئت علمی تمام‌وقت واحد اصفهان درباره راهکار خود بری کسب موفقیت‌های علمی دانشجویان تأکید کرد: دانشجویان از اکنون باید خودشان آینده خودشان را ترسیم کرده و تصمیم بگیرند که می‌خواهند چه کاری انجام دهند و هدف خود را از آمدن به دانشگاه و تحصیل مشخص کنند. فکر نکنند که دانشجویان در دانشگاه‌های معتبر در دنیا کار غیرممکنی انجام می‌دهند. کافی است هر شخص خودش را باور کند، اراده کند و تصمیم بگیرد که چه هدفی دارد و بر اساس آن هدف برنامه‌ریزی کند.

هادی گفت: دانشجویان باید نقشه راه داشته باشند، درست است که محدودیت‌هایی وجود دارد، شرایط سخت است و گاه انسان ناامید می‌شود، ولی باید همیشه امیدوار باشیم و به خدا توکل کنیم و تلاش‌مان را انجام دهیم.

مسئولان و مدیران به وضعیت معیشتی استادان به‌ویژه پژوهشگران توجه بیشتری نشان دهند

این محقق اظهار کرد: درخواستم از سیاست‌گذاران آموزش عالی و مسئولان و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی این است که استادان و پژوهشگران اکنون شرایط مالی و اقتصادی خوبی ندارند و بسیاری از کشورهای دیگر به‌دنبال این هستند که این نیروهای متخصص و پژوهشگر را جذب کنند و برای آنان فرش قرمز هم پهن می‌کنند. همه ما زادگاه و وطن‌مان را دوست داریم و همیشه هم سعی می‌کنیم کارمان را به نحو احسن انجام دهیم؛ بنابراین خوب است که به وضعیت معیشتی استادان به‌ویژه محققان و پژوهشگران توجه بیشتری نشان دهند تا این افراد با دلگرمی بیشتری به کارهای پژوهشی و تحقیق بپردازند.

انتهای پیام/4103/
تاریخ:
1399/09/10
تعداد بازدید:
808
منبع:
كليه حقوق اين پايگاه متعلق به دانشگاه آزاد اسلامي واحد اصفهان ( خوراسگان ) مي باشد.
دانشگاه آزاد اسلامی  واحد اصفهان ( خوراسگان )
ورود اعضاء
بستن پنجره
Powered by DorsaPortal