در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان؛ نخستین آزمایشگاه تشخیص مولکولی کرونا مجوز فعالیت گرفت
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان از اخذ موافقت برای راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه تشخیص مولکولی کرونا در این دانشگاه خبر داد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان از اخذ موافقت برای راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه تشخیص مولکولی کرونا در این دانشگاه خبر داد.

آرش قدوسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در اصفهان درباره راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه تشخیص مولکولی کرونا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) اظهار کرد: پس از آغاز همه‌گیری کرونا و بنا بر دستور و پیگیری پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، بررسی‌های علمی و میدانی با همفکری و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و استادان حوزه علوم پزشکی در واحدهای دانشگاهی آغاز و کلید راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه تشخیص مولکولی کرونا در این استان زده شد.

وی افزود: پس از مطالعات علمی لازم توسط شرکت زیست‌فناوری حکیم وابسته به مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) مرکز توسعه پژوهش‌های بالینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با فراهم کردن مقدمات راه‌اندازی این آزمایشگاه با نام (آزمایشگاه تشخیص مولکولی فروغ آزما) در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تأیید اولیه آن صادر و سپس با بررسی در انستیتو پاستور تأیید علمی آن واصل شده است.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان عنوان کرد: با توجه به توانمندی متخصصان این آزمایشگاه، امکان گسترش آزمایشگاه برای تشخیص مولکولی سایر ویروس‌ها و شاخه‌های دیگر تشخیص طبی وجود دارد. امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی بتواند نقش خود را به‌عنوان دانشگاه همیار جامعه ایفا کرده و پاسخگوی نیازهای رو به گسترش آزمایش‌ها تشخیص طبی برای آحاد جامعه باشد.

تاریخ:
1399/11/27
تعداد بازدید:
1334
منبع:
كليه حقوق اين پايگاه متعلق به دانشگاه آزاد اسلامي واحد اصفهان ( خوراسگان ) مي باشد.
دانشگاه آزاد اسلامی  واحد اصفهان ( خوراسگان )
ورود اعضاء
بستن پنجره
Powered by DorsaPortal