جهان‌بین در اصفهان: فعالیت‌های فرهنگی باید در متن برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی قرار داشته باشد
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه نباید مصوبات و فعالیت‌های شورای فرهنگی دانشگاه تحت تأثیر سایر مسائل قرار گیرد، گفت: فعالیت‌های فرهنگی باید در متن برنامه‌های دانشگاه قرار داشته باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه نباید مصوبات و فعالیت‌های شورای فرهنگی دانشگاه تحت تأثیر سایر مسائل قرار گیرد، گفت: فعالیت‌های فرهنگی باید در متن برنامه‌های دانشگاه قرار داشته باشد.

روابط عمومی و اطلاع رسانی: فرزاد جهان‌بین در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: مدیریت فرهنگی یعنی مدیریت مؤثر بر همه عوامل، ارکان و اجزای فرهنگی در یک نهاد یا سازمان، از این رو باید در محیط دانشگاه تمام ظرایف و عوامل تأثیرگذار در حوزه فرهنگ مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: معاونت فرهنگی، یک معاونت رکنی و اثرگذار در دانشگاه است و نباید فعالیت این حوزه تحت‌الشعاع سایر حوزه‌ها قرار بگیرد، بلکه سایر حوزه‌ها باید فعالیت‌های خود را با پیوست فرهنگی انجام دهند، به عنوان مثال اگر می‌خواهیم در عرصه پژوهش موفق باشیم باید مروج فرهنگ پژوهش باشیم و این فرهنگ‌سازی، لازمه موفقیت و پیشرفت است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نقش شورای فرهنگی دانشگاه خاطرنشان کرد: شوراهای فرهنگی در دانشگاه، بالاترین مرجع در حوزه تصمیم‌گیری‌های فرهنگی هستند و نباید مصوبات و فعالیت‌های شورا تحت تأثیر سایر مسائل قرار گیرد و فعالیت‌های فرهنگی باید در متن برنامه‌های دانشگاه قرار داشته باشد.

نباید عملکرد شعارگونه در حوزه فعالیت‌های فرهنگی داشته باشیم

جهان‌بین مطرح کرد: نباید عملکرد شعارگونه در حوزه فعالیت‌های فرهنگی داشته باشیم؛ بلکه کارفرهنگی یعنی کرامت اخلاقی و این کرامت به معنای واقعی کلمه باید در دستور کار قرار داشته باشد.

وی توضیح داد: در بحث کرامت و اخلاق اثرگذار، نقش مدیران و تصمیم‌گیران بسیار مهم است و نحوه برخوردها به صورت زنجیروار جلو می‌رود؛ بنابراین اگر در بخشی از این زنجیره کرامت مورد توجه قرار نگیرد، قطعاً اثرات منفی خود را بر جای خواهد گذاشت.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: در حوزه فرهنگ باید مدیریت داشته باشیم و به تمامی اجزا و مؤلفه‌های مؤثر اشراف داشته باشیم؛ چراکه مبحث اثر بخشی فرهنگی، صرفاً محدود به یک بخش نیست، بلکه زمانی می‌توانیم یک فعالیت فرهنگی را مؤثر قلمداد کنیم که تمام بخش‌ها و مؤلفه‌ها را مد نظر قرار داده باشیم.

جهان‌بین یادآور شد: دانشجویان، استادان، خانواده‌ها، تشکل‌ها و فضای مجازی پنج رکن اخلاق اثر‌گذار در دانشگاه هستند و باید این ارکان در فعالیت‌های فرهنگی مورد توجه قرار گیرند.

تاریخ:
1399/06/24
تعداد بازدید:
542
منبع:
كليه حقوق اين پايگاه متعلق به دانشگاه آزاد اسلامي واحد اصفهان ( خوراسگان ) مي باشد.
دانشگاه آزاد اسلامی  واحد اصفهان ( خوراسگان )
ورود اعضاء
بستن پنجره
Powered by DorsaPortal