در دانشگاه آزاد اسلامي اصفهان(خوراسگان) رخ داد؛
موفقيت بانوي 71 ساله اصفهاني در اخذ مدرك كارشناسي ارشد
بانوي 71 ساله اصفهاني با شركت در آزمون ورودي و پذيرش در دانشگاه آزاد اسلامي

اصفهان(خوراسگان) موفق به اخذ كارشناسي در رشته زبان و ادبيات انگليسي شد.

خديجه‌بانو حقاني متولد 1328 اصفهان فارغ‌التحصيل كارشناسي ارشد رشته آموزش زبان انگليسي از دانشگاه آزاد اسلامي واحد اصفهان(خوراسگان) در تاريخ بيستم خرداد 99 است.

وي سال 93 تصميم به آغاز تحصيل گرفته و از همان زمان با شركت در آزمون ورودي و پذيرش در دانشگاه آغاز به تحصيل كرد و خرداد 97 موفق به اخذ كارشناسي در رشته زبان و ادبيات انگليسي شد و مهر همان سال براي كارشناسي ارشد پذيرفته شد و تحصيل خود در اين مقطع را آغاز كرد.

شوق بازگشت به تحصيل وي در آستانه 70 سالگي و كسب موفقيت با وجود همه موانعي كه مي‌توانست براي او ايجاد شود بهانه‌اي شد تا به سراغ اين بانوي اصفهاني برويم.

خديجه بانو حقاني با اشاره به چگونگي رغبت به ادامه تحصيل در سن 71 سالگي اظهار كرد: دو عامل زنگ هشداري براي خطر ابتلا به فراموشي شد تا به فكر چاره‌اي براي اصلاح آن باشم. نخست اينكه در امور روزانه و كارهاي روزمره خيلي از كارها و مسائل مهم را فراموش مي‌كردم و دوم اينكه در مورد عبادات و فرائض ديني كم‌كم به‌سوي فراموشي مي‌رفتم و احساس اين را داشتم كه ممكن است به فراموشي پيوسته دچار شوم از همان موقع تصميم به حل اين مشكل گرفتم و اين نقطه آغازي براي قدم گذاشتن در جاده علم شد.

وي هدف ديگر از تحصيل در سن 71 سالگي را يادآور شد و توضيح داد: در طول زندگي مشوق بسياري از دوستان و نزديكان براي گرايش به‌سوي علم و ادامه تحصيل بودم كه مدت‌ها با تحصيل خداحافظي كرده بودند؛ بنابراين با خود گفتم چرا من اين كار را نكنم و ادامه تحصيل ندهم و بهتر است با آغاز به تحصيل علاوه بر سفارش زباني اقدام عملي هم انجام داده باشم.

فارغ‌التحصيل كارشناسي ارشد رشته آموزش زبان انگليسي از دانشگاه آزاد اسلامي واحد اصفهان(خوراسگان) درباره مشكلات تحصيل در اين سن گفت:‌ از روز نخست همه امور زندگي بر اساس زمان‌بندي خاص براي هر كاري بود، مثل زمان‌بندي امور منزل و خانه‌داري، زمان‌بندي انجام ورزش، زمان‌بندي رسيدگي به امور خارج از منزل و براي آغاز به تحصيل و قاعدتاً گرفتاري‌هاي پس از آن نيز زمان‌بندي و برنامه‌ريزي خاصي پيش‌بيني كرده بودم.

حقاني اضافه كرد:‌ تاكنون بر اساس همان زمان‌بندي و برنامه‌ريزي به‌گونه‌اي كه زياني به ابعاد ديگر زندگي شخصي وارد نكند، پيش رفته و موفق بوده‌ام؛ بنابراين به همه دوستداران علم و موفقيت براي رسيدن به كاميابي دو عامل را توصيه مي‌كنم. نخست سحرخيز بودن براي نيل به موفقيت و ديگري برنامه‌ريزي و زمان‌بندي براي رسيدن به همه كارها به‌گونه‌اي كه از كار ديگر بازنمانند.

وي درباره واكنش خانواده و اطرافيان در مورد ادامه تحصيل در اين سن عنوان كرد: همه اعضاي خانواده داراي تحصيلات آكادميك در سطح عالي هستند ازجمله همسرم مدرس اقتصاد در دانشگاه، برادر بزرگم دكتري رياضي، پسرم دكتري مديريت صنعتي از دانشگاه آزاد اسلامي و دخترم مدرك كارشناسي ارشد دارند؛ بنابراين سفارش‌ها و تشويق آنان در درجه نخست و احساس نياز براي عقب نماندن از اين قافله و همراهي با ساير اعضاي خانواده موجب آغاز و ادامه دادن با قدرت بيشتر اين مسير شد.

حقاني درباره هدف نهايي خود از ادامه تحصيل به آنا گفت: اول از همه براي خود علم و تسكين و اغناي روحي خودم، چون من مشوق لساني براي ادامه تحصيل بسياري از نزديكان و اقوام بوده‌ام و خواستم مشوق عيني و عملي نيز باشم و به همين علت به دنبال فراگيري تحصيلات آكادميك بودم و ديگر اينكه از كودكي خواهان اين بودم كه بتوانم در زمينه روانشناسي تخصص يافته و صاحب انديشه شوم و به همين دليل در پي اخذ مدرك دكتري و تأسيس مركز مشاوره روانشناسي بودم و اميدوارم با لطف خدا بتوانم به اين خواسته نيز نائل شوم.
تاریخ:
1399/05/12
تعداد بازدید:
797
منبع:
كليه حقوق اين پايگاه متعلق به دانشگاه آزاد اسلامي واحد اصفهان ( خوراسگان ) مي باشد.
دانشگاه آزاد اسلامی  واحد اصفهان ( خوراسگان )
ورود اعضاء
بستن پنجره
Powered by DorsaPortal