پيرستاني مطرح كرد:
نظام پايش آزاد، حلقه گمشده ارتباط صنعت و دانشگاه
رييس دبيرخانه برنامه علمي (پايش آزاد) دانشگاه آزاد اسلامي استان اصفهان گفت: در تلاشيم كه با راه اندازي و شروع فعاليت دبيرخانه علمي دانشگاه آزاد استان در زمينه فعاليت هاي برون دانشگاهي و تقويت طرح پايش، پويش و رويش فعال تر و پوياتر از سابق عمل كرده و جزء استان هاي پيشرو در اين زمينه باشيم.

اكبر پيرستاني بيان كرد: كم وبيش همگي تصاويري از پايان نامه هاي انباشته شده در گوشه و كنار دانشگاه ها در ذهن داريم كه نه تنها از آنها به خوبي نگهداري نمي شود، بلكه علت اصلي انباشت اين پايان نامه ها و دست به دست شدن اين تصاوير، بار علمي پايين و يا ناكارآمدي رساله هاي دانشجويان است.

وي افزود: بسياري از دانشجويان و اساتيد معتقدند دانشگاه ها بايد نقشه راهي براي مسير علمي دانشجويان تدوين كنند. از طرفي پايان نامه هاي دانشجويان نيازمند حمايت بيشتري از سوي صنعت است كه بتوانند منجر به توليد محصول و يا برطرف كردن يكي از چالش هاي كشور باشد.

عضو هيات علمي واحد اصفهان(خوراسگان) ضمن بيان توجه به مقوله عدم كارايي لازم در پايان نامه ها و رساله دانشجويان و برطرف نشدن نيازهاي جامعه و صنعت با وجود پيشرفت علمي كشور و كسب مقام هاي متعدد در جهان گفت: يكي از كارهاي مهم اين است كه دانشگاه به سراغ صنعت و جامعه برود و از مشكلات آن آگاه شود چرا كه تجربه نشان مي دهد كه مشكلات صنعت به زبان دانشگاه مطرح نمي شود و راه حل دانشگاه براي معضلات صنعت ناشناخته و مبهم است.

پيرستاني عنوان كرد: معمولا طي اين سال ها، كارهاي زيادي براي برقراري ارتباط بين صنعت و دانشگاه از جمله راه اندازي دفتر مديريت ارتباط با صنعت در دانشگاه ها صورت گرفته است اما ارتباط دانشگاه و صنعت به علت تفاوت زبان دانشگاه با صنعت درستي شكل نگرفته است و از همين رو نياز به يك الگو براي تبديل زبان صنعت و جامعه به زبان دانشگاه است كه اين الگو و حلقه گمشده اين ارتباط در دانشگاه آزاد اسلامي «نظام موضوعات» نام گرفته است.

وي تاكيد كرد: در همين راستا دانشگاه آزاد اسلامي در مديريت جديد خود، طرحي را با عنوان « نظام پايش آزاد» در دستور كار خود قرار داده است كه بر اساس اين طرح، فعاليت هاي علمي و پژوهشي بايد بر مبناي سياست هاي كشور طراحي و اجرا شوند.

رييس دبيرخانه برنامه علمي (پايش آزاد) دانشگاه با بيان اينكه در اين طرح قرار است دانشجويان در پايان نامه هاي خود به نياز صنعت و جامعه پاسخ دهند اظهار كرد: هدفمند سازي برنامه هاي علمي و جهت دادن به پايان نامه هاي دانشجويي در جهت نياز جامعه و صنعت و مساعدت و پشتيباني در جهت گسترش فعاليت هاي دانش بنيان و فناورانه از اصلي ترين ماموريت ها و هدف اصلي اجراي اين طرح بوده كه بايستي مدنظر ويژه قرار گيرد.

وي خاطر نشان كرد: در طرح پايش آزاد، تلاش در جهت دهي و تقويت فعاليت همسو و هماهنگ همه واحدهاي استان و توجه به پيشبرد فعاليت ها و برنامه ها در قالب و تحت عنوان دانشگاهي يكپارچه در استان بوده و خلاصه و چكيده اين طرح، «پژوهش اثرگذار يكپارچه شبكه اي دانشگاه آزاد اسلامي» است كه هدف آن تبديل چالش هاي كلان كشور به زمينه هاي پژوهشي بوده تا استاد و دانشجو بتوانند بر اساس آن، موضوع پايان نامه و يا رساله خود را تعريف كنند.
تاریخ:
1399/05/12
تعداد بازدید:
716
منبع:
كليه حقوق اين پايگاه متعلق به دانشگاه آزاد اسلامي واحد اصفهان ( خوراسگان ) مي باشد.
دانشگاه آزاد اسلامی  واحد اصفهان ( خوراسگان )
ورود اعضاء
بستن پنجره
Powered by DorsaPortal