امور فرهنگی دانشگاه آزاد خوراسگان
1400/10/04
برگزاری کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه با حضور پژوهشگران کشورهای اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان از برگزاری کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه با حضور پژوهشگران و فعالان این حوزه از کشورهای اسلامی در اصفهان خبر داد.

برگزاری کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه با حضور پژوهشگران کشورهای اسلامی

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اصفهان، پیام نجفی در دیدار شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه اصفهان از برگزاری کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه با حضور پژوهشگران و فعالان این حوزه از کشورهای اسلامی در اصفهان خبر داد و اظهار کرد: این کنگره با هدف کاربردی کردن کتاب شریف نهج‌البلاغه در متن جامعه و در ابعاد مختلف انسانی با حضور اندیشمندان داخلی و پژوهشگران بین‌المللی از کشورهای عراق، الجزایر، لبنان و سوریه برگزار خواهد شد.


بیشتر بخوانید:

لزوم بهره‌مندی مردم و نسل جوان از نهج‌البلاغه


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان بر اجرای کنگره علمی متفاوت در حوزه نهج‌البلاغه و کاربردی کردن متن نهج‌البلاغه تأکید و با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده برای اجرای کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه افزود: موضوع کلی کنگره «انسان در تراز نهج‌البلاغه است» و شامل محورهای انسان اخلاقی، انسان سیاسی، انسان اقتصادی، انسان فرهنگی، اجتماعی و مدنی در تراز نهج‌البلاغه و در نهایت انسان سالم در تراز نهج‌البلاغه بوده که تاکنون حدود 50 مقاله علمی به دبیرخانه کنگره ارسال شده و این روند ادامه دارد. سطح علمی مقالات رسیده به دبیرخانه بسیار رضایت‌بخش بوده است. (بیشتر بخوانید)

لزوم تشکیل کمیته‌های تخصصی در بخش‌های مختلف نهج‌البلاغه

مدیرعامل مؤسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان هم به تشکیل کمیته‌های تخصصی در بخش‌های مختلف تأکید کرد و گفت: در کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه، 25 نشست علمی برگزار می‌کنیم که هر کدام را می‌توان به‌عنوان همایش تلقی کرد که قبل از اختتامیه کنگره، نشست‌های علمی جداگانه برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر بیگی با تشریح فعالیت‌هایی انجام شده در زمینه‌های مختلف در شهر و استان اصفهان در حوزه نهج‌البلاغه بیان کرد: سال جاری برای 120 نفر از طلاب و روحانیون، دوره‌های تربیت مربی نهج‌البلاغه با همکاری استادان قم، تهران و مشهد برگزار شده و دوره‌های آموزشی با عنوان حکمرانی علوی برای کارمندان دولت نیز برگزار شد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از برکات این کتاب، افتتاح شعبات نهج‌البلاغه در شهرهای لنجان، نجف‌آباد، شهرضا، خمینی‌شهر، بهارستان و رهنان بوده که آغاز به کار این شعبات می‌تواند گام مؤثری در مسیر ترویج نهج‌البلاغه باشد.

تعداد بازدید:
453
طراحی و توسعه در اداره وبومتریک و امور وب سایتهای دانشگاه - کلیه حقوق این سایت متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) می باشد.
Powered by DorsaPortal