1401/06/13
راهنمای انتخاب واحد نیمسال اول سال تحصیلی 1402-1401
 
قابل توجه کلیه دانشجویان گرامی
راهنمای انتخاب واحد نیمسال اول سال تحصیلی 1402-1401

 

1629105627 
 

دانشجویان دانشگاه لازم است برابر زمان اعلام شده با مراجعه به سامانه آموزشیار به آدرس https://edu.iau.ac.ir منوی "ثبت نام دروس دانشجو" –زیر منوی "انتخاب واحد" جهت انتخاب واحد نیمسال اول 1402-1401 با رعایت نکات ذیل اقدام نمایند:

شیوه برگزاری امتحان پایان نیمسال در کلیه دروس به صورت حضوری است

1- ‌فرآیند ثبت درخواست‌های مربوط به انتخاب واحد مهرماه (4011) به شرح زیر می‌باشد، توجه داشته باشید که در تمامی مراحل ثبت درخواست، نیمسال تحصیلی را بر روی 4011 قرار دهید و از طریق منوی درخواست/ مجوز - زیر منوی " ارسال/پیگیری درخواست دانشجو" و به شرح زیر اقدام به ثبت درخواست‌ها نمائید:

از طریق منوی درخواست/ مجوز - زیر منوی " ارسال/پیگیری درخواست دانشجو" و به شرح زیر اقدام به ثبت درخواست‌ها نمائید:

مجوز انتخاب واحد: در قسمت "ارسال درخواست جدید"، طبقه بندی موضوع را "عملیات آموزشی دانشجو" و موضوع درخواست را "مجوز انتخاب واحد" و نیمسال درخواست معادل "4011" قرار داده و با انتخاب دکمه ی "ثبت" – درخواست مجوز انتخاب واحد ثبت می گردد.

مجوز تمدید پروژه: در قسمت "ارسال درخواست جدید"، طبقه بندی موضوع را "عملیات آموزشی دانشجو" و موضوع درخواست را "مجوز تمدید پروژه" و نیمسال درخواست معادل "4011" قرار داده و با انتخاب دکمه ی "ثبت" – درخواست مجوز تمدید پروژه ثبت می‌گردد. (دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی (دوره‌ی دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد به غیر از دانشجویان دکتری پژوهش محور) در صورتی که شرایط تمدید پایان نامه را دارند (مقطع کارشناسی ارشد باید حداقل یکبار درس پروژه –رساله و مقطع دکتری تخصصی حداقل سه بار درس پروژه -رساله را در ترم‌های گذشته اخذ کرده باشند) امکان ثبت مجوز "تمدید پایان نامه" را نیز دارند و باید جهت محاسبه‌ی شهریه‌ی متناسب با ترم تمدید این درخواست را ثبت نمایند تا سایر عملیات به صورت سیستمی انجام شود.

مجوز اخذ فقط درس وصایا و انس با قرآن و یا هر دو درس: در قسمت "ارسال درخواست جدید"، طبقه بندی موضوع را "عملیات آموزشی دانشجو" و موضوع درخواست را "مجوز اخذ فقط درس وصایا و انس با قرآن و یا هر دو درس" و نیمسال درخواست معادل "4011" قرار داده و با انتخاب دکمه‌ی "ثبت" – درخواست مجوز شما ثبت می‌گردد.

نکته‌ی مهم: دانشجویانی که می خواهند فقط یک یا دو "درس اندیشه‌ها و وصایای امام خمینی(ره)" و "انس با قرآن کریم" را اخذ نمایند، باید این مجوز را ثبت کنند تا پس از ثبت توسط کارشناس آموزش مربوطه بررسی و در صورت صلاحدید تائید گردد.

2- دانشجویان لازم است جهت پرداخت الکترونیکی شهریه و خدمات آموزشی و بیمه مراحل زیر را قبل از شروع زمان انتخاب واحد طی نمائید:

• تغییر نیمسال سامانه در قسمت بالا با زدن دکمه "انتخاب" به ترم 4011

• منوی "ثبت نام دروس دانشجو" – انتخاب زیر منوی "مدیریت مالی نیمسالهای تحصیلی دانشجو"

• با انتخاب دکمه "پرداخت الکترونیکی شهریه" اقدام به پرداخت شهریه ی ثابت نمائید .

• با انتخاب دکمه "پرداخت الکترونیکی بیمه و خدمات آموزشی" اقدام به پرداخت شهریه بیمه و خدمات آموزشی نمائید.

• به سهولت پرداخت امکان مشاهده و پرداخت شهریه از طریق منوی "ثبت نام دروس دانشجو" – انتخاب زیر منوی " مدیریت پرداخت ها" نیز وجود دارد.

نکته: دانشجوی گرامی برای انتخاب واحد نیمسال مهرماه (4011) لازم است ابتدا بدهی قبلی + شهریه ثابت + پیش پرداخت شهریه متغیر را قبل از شروع فرایند انتخاب واحد پرداخت نمایید.

3- رعایت حداقل و حداکثر تعداد واحد الزامی است، حتی اگر سامانه انتخاب واحد آن را کنترل ننماید. درصورت عدم رعایت سقف واحد توسط دانشجویان، دروس مازاد حذف خواهد شد.

•مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته حداقل 12 و حداکثر 20 واحد

•مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته حداقل 8 و حداکثر 14 واحد

•مقطع دکتری تخصصی حداقل 6 و حداکثر 10 واحد

•دکترای عمومی (دندانپزشکی) حداقل 12 و حداکثر 20 واحد

•تعداد واحد در شیوه تحصیل رشته‌های طرح آموزش معلمان در مقاطع کاردانی و کارشناسی‌ناپیوسته حداقل 8 واحد و حداکثر در هر یک از نیمسال‌های اول و دوم 15 واحد و در نیمسال تابستان 12 واحد درسی می‌باشد. مشروط بر اینکه تعداد واحدهای درسی اخذ شده در یک سال از 40 واحد تجاوز نکند.

4- دانشجویان ملزم به رعایت حداکثر سنوات مجاز تحصیل خود می باشند، حتی اگر سامانه انتخاب واحد از ثبت نام دانشجویان فاقد سنوات مجاز تحصیل جلوگیری ننماید.

•دانشجویان پسر مشمول که فاقد سنوات و مجوز نظام وظیفه می‌باشند بدون داشتن مجوز سنوات و ادامه تحصیل از نظام وظیفه، مجاز به انتخاب واحد نبوده و مشکلات ناشی از آن بعهده شخص دانشجو می‌باشد، حتی اگر سامانه ثبت نام از انتخاب واحد آنان جلوگیری بعمل نیاورد.

5- رعایت پیشنیازی دروس برابر سرفصل رشته الزامی است، حتی اگر نرم افزار از انتخاب درس جلوگیری نکند. ضمناً دانشجویانی که رعایت پیشنیاز ننمایند، دروس مذکور بعد از حذف و اضافه از طرف آموزش حذف شده و شهریه آن قابل برگشت نمی‌باشد.

6- دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته گروه علوم انسانی و هنر لازم است دو درس زبان تخصصی و روش تحقیق هر کدام به ارزش دو واحد نظری را به صورت درس جبرانی اخذ نمایند. لازم به ذکر است دانشجویانی که درس روش تحقیق را در مقطع کارشناسی مرتبط با مقطع کارشناسی ارشد گذرانده باشند نیازی به گذراندن این درس در قالب درس جبرانی در دوره کارشناسی ارشد ندارد. همچنین چنانچه دروس فوق (زبان تخصصی و روش تحقیق) در برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد موجود باشد، دانشجویان نیازی به گذراندن این دروس ندارد.

نکته: دانشجویان سایر گروه‌های آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد نیز در صورتیکه درس روش تحقیق به ارزش 2 واحد نظری را در دوره کارشناسی خود نگذرانده‌اند و درس مذکور جزء دروس مقطع کارشناسی ارشد نیز نمی‌باشد، ملزم به اخذ و گذراندن این درس می‌باشند.

7- جهت اخذ درس پایان‌نامه در مقطع کارشناسی‌ارشد برای مرتبه اول، لازم است دانشجو کلیه دروس خود را گذرانده و یا حداکثر دو درس تا سقف 6 واحد درس به همراه پایان‌نامه اخذ نماید.

8- دانشجویان در هر نیمسال فقط مجاز به انتخاب یک عنوان از دروس عمومی معارف اسلامی می‌باشند، بجز رشته‌های پزشکی که دو عنوان می‌توانند انتخاب نمایند. (دانشجویان ترم آخر با اطلاع قبلی به کارشناس آموزش رشته خود می‌توانند با کسب مجوز نسبت به اخذ دو عنوان اقدام نمایند.)

9- آن دسته از دانشجویان مقطع کارشناسی‌ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته که درس « اندیشه‌ها و وصایای امام خمینی(ره) » را در مقطع و دانشگاه قبلی نگذرانده‌اند، ملزم به اخذ آن می‌باشند. سایر دانشجویان که مقطع قبلی آنان در دانشگاه آزاد اسلامی بوده و درس مذکور را اخذ نموده‌اند، نیازی به اخذ مجدد این درس ندارند.

10- با توجه به بخشنامه سازمان مرکزی از نیمسال اول 1401-1400 درس «انس با قرآن کریم» جایگزین درس «آشنایی با قرائت و روانخوانی قرآن کریم» می‌گردد و دانشجویانی که در سنوات گذشته درس «آشنایی با قرائت و روانخوانی قرآن کریم» اخذ ننموده‌اند، لازم است درس «انس با قرآن کریم» را به جای درس «آشنایی با قرائت و روانخوانی قرآن کریم» اخذ نمایند.

•کلیه دانشجویان می‌توانند دروس « اندیشه‌ها و وصایای امام خمینی(ره)» و «انس با قرآن کریم» را مازاد بر دروس خود اخذ نمایند.

•کلیه دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی ورودی نیمسال اول سال تحصیلی 1401-1400 به بعد که درس «انس با قرآن کریم» را در دانشگاه آزاد اسلامی نگذرانده اند لازم است درس مذکور را اخذ نمایند.

•دانشجویان مقطع دکتری تخصصی از گذراندن درس «اندیشه‌ها و وصایای امام خمینی(ره)» معاف می‌باشند.

11- دانشجویان کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته ورودی 87 به بعد که در جدول دروس رشته دروس اختیاری دارند، می‌بایست درس «آشنایی با مبانی دفاع مقدس» را بجای یکی از دروس اختیاری دو واحدی خود بگذرانند (گذراندن این درس طبق بخشنامه سازمان مرکزی دانشگاه الزامی می‌باشد)؛ این درس جزء دروس عمومی نمی‌باشد.

12- درس «تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران» به ارزش 2 واحد نظری جزء دروس الزامی است که دانشجویان مقاطع کارشناسی و دکترای عمومی ورودی 91 و بعد بایستی آن را بگذرانند.

13- درس تنظیم خانواده و جمعیت از نیمسال اول 93-92 از لیست دروس عمومی حذف و منسوخ گردیده است و به جای آن درس «دانش خانواده و جمعیت» به ارزش (2) واحد که جزو دروس معارف اسلامی می‌باشد، جایگزین شده است. دانشجویان مقاطع کارشناسی‌پیوسته و کارشناسی‌ناپیوسته که تاکنون این درس را نگذرانده‌اند، ملزم به گذراندن درس دانش خانواده و جمعیت به تعداد 2 واحد می‌باشند. پیرو بخشنامه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان جدالورود لازم است درس مذکور را در نیمسال اول یا نیمسال دوم اخذ نمایند.

14- دانشجویانی که انتخاب واحد می‌نمایند حداکثر تا قبل از شروع حذف و اضافه بلازم است شهریه متغیر را پرداخت کنند تا بتوانند حذف و اضافه نمایند.

15- تعداد واحدهای کل مقطع دکتری تخصصی آموزشی- پژوهشی و پژوهش محور از ورودی 94 به بعد در تمام رشته‌ها 36 واحد بوده و به صورت زیر تفکیک می‌شود:

تعداد واحدهای مقطع دکتری آموزشی-پژوهشی به شرح ذیل تعیین می‌گردد:

الف- دوره آموزشی حداقل 15 و حداکثر 18 واحد

ب- دوره پژوهشی (نوشتن رساله) حداقل 18 و حداکثر 21 واحد

در بخش پژوهش محور دوره آموزشی و پژوهشی به شرح ذیل تعیین می‌گردد:

الف- دوره آموزشی حداقل 3 و حداکثر 8 واحد با تعیین استاد راهنما، تصویب گروه آموزشی و تایید معاون آموزشی واحد می باشد.

ب- دوره پژوهشی حداقل 28 و حداکثر 33 واحد (در مجموع با دوره آموزشی 36 واحد)

لازم به ذکر است دانشجویان دوره دکتری تخصصی ورودی های 94 به بعد بایستی در نیمسال اول شروع به تحصیل خود نسبت به اخذ دروس جبرانی مشترک شامل درس روش تحقیق، مقاله و رساله نویسی پیشرفته به ارزش 2 واحد و درس زبان تخصصی پیشرفته به ارزش 2 واحد و همچنین اخذ حداکثر 6 واحد دروس جبرانی غیر مشترک علاوه بر دروس جبرانی مشترک بر اساس نظر گروه آموزشی مربوطه اقدام نمایند.

16- دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی جهت انتخاب واحد و اخذ پایان نامه و یا تمدید آن باید در مهلت تعیین شده اقدام نمایند در غیر این صورت به عنوان دانشجوی قطع ارتباطی با آنها رفتار خواهد شد.

17- با توجه به عدم تمدید زمان انتخاب واحد، لازم است دانشجویان با مراجعه به وب سایت معاونت آموزشی دانشگاه به آدرس http://edu.isfahan.iau.ir در بخش اطلاعیه‌ها، نسبت به مشاهده زمانبندی انتخاب واحد و حذف و اضافه خود اطلاع حاصل نمایند.

18- با توجه به بخشنامه سازمان مرکزی برای کلیه دانشجویان رشته های غیرپزشکی از نیمسال اول 95-94 عنوان درس تربیت بدنی(1) و تربیت بدنی(2) به شرح ذیل تغییر نموده که لازم است کلیه دانشجویان مقاطع کارشناسی پیوسته وناپیوسته که دروس مذکور را نگذرانده اند بر اساس عناوین جدید دروس را اخذ و بگذرانند.

"لازم به ذکر است کلیه دانشجویان رشته های پزشکی بایستی دروس تربیت بدنی (1) و تربیت بدنی (2) را اخذ نمایند"
عنوان درس قبلیعنوان درس جدید
تربیت بدنی1 تربیت بدنی
تربیت بدنی2 ورزش 1
تربیت بدنی(1) ویژه تربیت بدنی ویژه
تربیت بدنی(2) ویژه ورزش ویژه

 

کد استاندارد دروس عمومی به شرح ذیل می باشد:

نام درسکد درستعداد واحد نظریتعداد واحد عملینوع واحدتعداد ساعت
اندیشه اسلامی 1 (مبدا و معاد) 90610 2 0 نظری 32
اندیشه اسلامی 2 (نبوت و امامت) 98841 2 0 نظری 32
انسان در اسلام 90613 2 0 نظری 32
حقوق اجتماعی و سیاسی در اسلام 90063 2 0 نظری 32
فلسقه اخلاق (با تکیه بر مباحث تربیتی) 98982 2 0 نظری 32
اخلاق اسلامی (مبانی و مفاهیم) 98961 2 0 نظری 32
آیین زندگی (اخلاق کاربردی) 98923 2 0 نظری 32
عرفان عملی اسلام 98949 2 0 نظری 32
انقلاب اسلامی ایران 90755 2 0 نظری 32
آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران 90046 2 0 نظری 32
اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) 90064 2 0 نظری 32
تاریغ فرهنگ و تمدن اسلامی 90061 2 0 نظری 32
تاریغ تحلیلی صدر اسلام 99041 2 0 نظری 32
تاریخ امامت 90121 2 0 نظری 32
تفسیر موضوعی قرآن 90763 2 0 نظری 32
تفسیر موضوعی نهج البلاغه 90313 2 0 نظری 32
انس با قرآن 99083 1 0 نظری 16
اندیشه ها و وصایای حضرت امام (ره) 99073 1 0 نظری 16
دانش خانواده و جمعیت 90128 2 0 نظری 32
تاریخ فرهنگ و تمدن اسلام و ایران 92381 2 0 نظری 32
فارسی 90029 3 0 نظری 48
زبان خارجی 90180 3 0 نظری 48
تربیت بدنی 99079 0/5 0/5 نظری_عملی 8 ساعت نظری16 ساعت عملی
تربیت بدنی ویژه 99078 0/5 0/5 نظری_عملی 8 ساعت نظری16 ساعت عملی
ورزش 1 99062 0 1 عملی 32
ورزش 2 99063 0 1 عملی 32
ورزش 3 98636 0 1 عملی 32
ورزش ویژه 99077 0 1 عملی 32
آشنایی با دفاع مقدس 90881 2 0 نظری 32
آشنایی با کامپیوتر 99085 1 1 نظری_عملی 16 ساعت نظری و 32 ساعت عملی
آشنایی با شبکه اینترنت 99086 1 1 نظری_عملی 16 ساعت نظری و 32 ساعت عملی

برنامه زمان‌بندی انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) در نیمسال اول 1402-1401 به شرح جداول زیر است :

zamibani40111 
4011 
 همچنین تقویم آموزشی سال تحصیلی 1402-1401 دانشگاه آزاد اسلامی به شرح زیر است:
 
نیمسال اول 1402-1401
ثبت نام و انتخاب واحد رشته های غیر پزشکی 1401/06/12 لغایت 1401/06/24
ثبت نام و انتخاب واحد رشته های پزشکی 1401/06/12 لغایت 1401/06/24
شروع کلاس ها 1401/07/02
حذف و اضافه 1401/07/02 لغایت 1401/07/07
پایان کلاس رشته های غیر پزشکی 1401/10/22
پایان کلاس رشته های پزشکی 1401/10/29
برگزاری امتحانات رشته های غیر پزشکی 1401/10/24 لغایت 1401/11/06
برگزاری امتحانات رشته های پزشکی 1401/11/01 لغایت 1401/11/13
نیمسال دوم 1402-1401
ثبت نام و انتخاب واحد رشته های غیر پزشکی 1401/11/08 لغایت 1401/11/20
ثبت نام و انتخاب واحد رشته های پزشکی 1401/11/16 لغایت 1401/11/27
شروع کلاس رشته های غیر پزشکی 1401/11/23
شروع کلاس رشته های پزشکی 1401/11/29
حذف و اضافه رشته های غیر پزشکی 1401/11/23 لغایت 1401/11/27
حذف و اضافه رشته های پزشکی 1401/11/29 لغایت 1401/12/04
پایان کلاس رشته های غیر پزشکی 1402/03/25
پایان کلاس رشته های پزشکی 1402/04/01
برگزاری امتحانات رشته های غیر پزشکی 1402/03/27 لغایت 1402/04/08
برگزاری امتحانات رشته های پزشکی 1402/04/03 لغایت 1402/04/15
نیمسال تابستان 1402-1401
ثبت نام و انتخاب واحد 1402/04/17 لغایت 1402/04/22
شروع کلاس ها 1402/04/24
حذف و اضافه -
پایان کلاس 1402/05/26
برگزاری امتحانات 1402/05/28 لغایت 1402/06/02
تعداد بازدید:
2126
Powered by DorsaPortal