دكتر فروغي: اگر بخواهيم در جهان جايگاهي داشته باشيم بايد به پژوهش اهميت دهيم
روابط عمومي و اطلاع رساني: رئيس دانشگاه آزاد اسلامي استان اصفهان در مورد اهميت جايگاه پژوهش گفت: اگر بخواهيم در جهان جايگاهي داشته باشيم بايد به پژوهش اهميت دهيم و پژوهش از روز اول دبستان بايد شروع شود.

دكتر فروغي:

اگر بخواهيم در جهان جايگاهي داشته باشيم بايد به پژوهش اهميت دهيم 

روابط عمومي و اطلاع رساني: رئيس دانشگاه آزاد اسلامي استان اصفهان در مورد اهميت جايگاه پژوهش گفت: اگر بخواهيم در جهان جايگاهي داشته باشيم بايد به پژوهش اهميت دهيم و پژوهش از روز اول دبستان بايد شروع شود.

احمدعلي فروغي ابري كه در دومين همايش بزرگداشت هفته پژوهش سما استان اصفهان با عنوان پژوهش، مهارت، كارآفريني در تالار اميركبير دانشگاه آزاد اسلامي واحد اصفهان(خوراسگان) سخن مي گفت، ضمن خير مقدم به ميهمانان گرامي و اساتيد گفت: دانشجويان اغلب مي پرسند چرا با اين همه پيشرفت تكنولوژي هنوز بسياري از فناوري هاي جديد اجرا نمي شوند و همچنان بسياري از فعاليت ها به روش سنتي است كه بايد گفت بكارگيري روش هاي جديد مستلزم مطالعه و پژوهش است.

رئيس شوراي سياست گذاري سما استان اصفهان عنوان كرد: از مهمترين اشكالات ما در نظام آموزشي، حافظه پروري است و ما با اين روش سال ها نتيجه نگرفته ايم، بايد تفكر و فكر را تربيت كنيم و با اين روش آموزشي نمي توانيم فكردانشجو و دانش آموز را متحول كنيم، بايد فكر كردن را به دانشجويان بياموزيم.

استاد تمام علوم تربيتي افزود: معلم بايد رشد دانش آموز را از نظر فكري ارتقاء دهد، در اين ميان بايد راهبردهاي فكري را بررسي كنيم، بايد دانشجو و دانش آموز را وادار به فكركردن كنيم.

فروغي با بيان اينكه حافظه بطور طبيعي در اثر گذشت زمان از بين مي رود گفت: در يك آزمايش در سال هاي قبل چند نفر از دانشجويان زبان انگليسي را انتخاب كرديم و از آنها امتحان گرفتيم و بعد از 20 روز نمره 18 آن ها 12 و يا 13 شد و نمره 12 آنها 8 شد، بنابراين بايد كاري كرد كه مطالب در ذهن دانشجو بصورت تفكر باقي بماند.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي استان اصفهان با طرح اين پرسش كه ابعاد تفكر به چه معني است عنوان كرد: در علوم انساني اين كار امكان پذير است ما بايد در حين تدريس مسأله طرح كنيم و دانشجو را وادار به تصميم گيري كنيم و خلاقيت را به او بياموزيم و مسائل جديدي را مطرح كنيم، در تدريس فرصت امتحان را ايجاد كنيم.

دكتر فروغي در مورد جايگاه پژوهش گفت : اگر بخواهيم در جهان جايگاهي داشته باشيم بايد به پژوهش اهميت بدهيم و توجه به تحقيقات و پژوهش بايد از روز اول دبستان شروع شود و در مدارس كار گروهي بايد همراه با پژوهش باشد.

وي با اشاره به مطلبي از كتاب اسرارالتوحيد ابوسعيد گفت: در اين كتاب مي خوانيم؛ «انسان ها اگر مي خواهند از نظر رواني سالم باشند دو چيز را بايد فراموش كنند و دو چيز را نبايد فراموش كنند، اما آن دو چيزي كه بايد فراموش كنند اول آنكه؛ كسي كه به شما ظلم كرد فراموش كنيد تا تبديل به كينه نشود و دوم آنكه؛ اگر شما به كسي خوبي كرديد فراموش كنيد و آن دو چيزي را كه نبايد فراموش كنند، اول؛ خداوند و دوم؛ مرگ را» بر اين اساس اگر قدرت كوتاه آمدن در مسائل را داشته باشيم نشانه خردمندي است.

 

در ابتداي اين مراسم سيد رحيم مدنيان دبير شوراي سياستگذاري سما استان اصفهان و معاون سما واحد اصفهان(خوراسگان) ضمن تشكر از حاضرين در مراسم گفت: در حال حاضر حدود 5200 نفر دانش آموز در 40 مدرسه و 5700 دانشجوي دختر و پسر را در چهار آموزشكده استان داريم و پيش از اين شش واحد از واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي استان معاونت سما داشتند كه از ابتداي مهر ماه  9 واحد دانشگاهي داراي حوزه سما و تا مهر سال آينده مجموعا 12 واحد دانشگاهي داراي حوزه سما خواهند بود.

وي درباره نقش سما در جامعه عنوان كرد: من معتقدم سما نبايد يك مدرسه غير انتفاعي و غيردولتي باشد، سما بايد موسسه اي آموزشي با محوريت پژوهش، مهارت و كارآفريني باشد و بايد كار آموزش همراه با مهارت باشد و در اين صورت آموزش ماندگار  مي شود.

لازم به ذكر است در اين همايش پس از رونمائي از مجله الكترونيك سما، از پژوهشگران برتر سما، كاركنان، دانشجويان و دانش آموزان ممتاز تجليل و با اهداي جوايزي از آنها تقدير شد.

 
 
 
تاریخ:
1394/10/02
تعداد بازدید:
105
منبع:
Powered by DorsaPortal