به مناسبت هفته پژوهش:برگزاري كارگاه تفسيركامل تست هوش وكسلر
به همت انجمن علمي علوم تربيتي و با حضور دانشجويان علاقمند رشته هاي علوم تربيتي و روانشناسي كارگاه تفسير كامل تست هوش وكسلر در سالن جنبي تالار امير كبير دانشگاه آزاد اسلامي واحد اصفهان(خوراسگان) برگزار گرديد.

به مناسبت هفته پژوهش

برگزاري كارگاه تفسيركامل تست هوش وكسلر

به همت انجمن علمي علوم تربيتي و با حضور دانشجويان علاقمند رشته هاي علوم تربيتي و روانشناسي كارگاه تفسير كامل تست هوش وكسلر در سالن جنبي تالار امير كبير دانشگاه آزاد اسلامي واحد اصفهان(خوراسگان) برگزار گرديد.

در اين كارگاه  دكتر احمد عابدي روانشناس كودك و عضو هيئت علمي دانشگاه اصفهان و همچنين منصوره بهرامي پور عضو هيئت علمي گروه علوم تربيتي دانشگاه آزاد اسلامي واحد اصفهان(خوراسگان) بسياري از مباحث آزمون هوش وكسلر را به صورت عملي و با حضور چندين كودك براي علاقمندان طرح و نقاط ابهام و اشكال در انجام اين آزمون تشريح كردند.

لازم به ذكر است ديويد وكسلر از معروف ترين كساني است كه تعريف نافذي از هوش ارائه كرده،از نظر او هوش عبارت است از توانايي كلي و جامع در فرد كه باعث تفكر منطقي، فعاليت هدفمند و سازگاري با محيط مي‌شود؛در سال 1939 ديويد وكسلر آزموني طراحي كرد كه به «توانايي زباني» بستگي چنداني نداشته باشد. اين آزمون دو بخش مقياس كلامي و مقياس عملي دارد كه هر كدام هفت عنوان را مي‌سنجند. در مقياس كلامي: اطلاعات عمومي، درك موضوع، واژه‌شناسي، شباهت‌ها و تفاوت‌ها و توالي و تكرار ارقام بررسي مي‌شود و در مقياس عملي: تكميل تصاوير ناتمام، طراحي با مكعب‌ها، تنظيم تصاوير براي بيان يك داستان، رمزجويي و ساخت جورچين(پازل) سنجيده مي‌شود و عموما هدف از اين نوع آزمون تعيين درجه هوشمندي و سن عقلي كودك است.

تاریخ:
1394/09/24
تعداد بازدید:
171
منبع:
Powered by DorsaPortal